On se mukavaa, että voi vaan olla eikä ole pakko tehdä yhtään mitään. Tänään laitoin kyllä ruuan ja vein pojan bussille, mutta sitten olen vaan välillä surffaillut ja lukenut kirjaa, Kate Mossen Labyrinttiä.
Kummasti tulee ähky jouluruuista, vaikka en kovin paljon edes syönyt, montaa huonosti sulavaa kun syö yhtäaikaa niin ei vatsa tykkää. Ruokaa on taas tänä jouluna ihan liikaa, vaikka oli tuo nuorimies syömässä. Kinkkua jää varmasti, mä en sitä edes ole pahemmin syönyt kun toi kalkkuna ja lohi maistui paremmin.
Äsken tein itselleni kalkkunasalaatin jossa oli, oliivia, homejuustoa, krutonkeja, salaattia, tomaattia, kurkkua ja tietty sitä kalkkunaa. Puristin vielä mandariinista mehut päälle kastikkeeksi ja pippurimyllystä mustaapippuria ja oli hyvää. Olen mä kyllä syönyt noita vihreitä kuulia ja suklaata sekä pähkinöitä ja rusinoita eli saa niistäkin ähkyn aikaiseksi.
313510.jpg
Kuva Turun torilta 23.12.06, eipä näytä kovin jouluiselta. Hyvä kuva tuli pojan uudella Nokian musiikkipuhelimella.

Oli ihanaa kun poika oli pitkästä aikaa täällä (heinäkuussa oli viimeks mökillä). Täytyy mennä Helsinkiin itse seuraavaksi vierailulle. Ai niin pätkiskakku kelpasi muille, mutta en itse siitä tykännyt. En tiedä miksei mulle maistu kakut eikä viinerit, tavallinen pulla ja munkki joskus, mutta harvoin nekin.Laitoin siihen 5 pätkistä, mutta ennemmänkin olis kuulemma voinut olla, oli vielä suklaakuorrutus päällä ja mansikkarahkaa välissä, sekä koristelin sen huvin vuoksi vielä vihreillä kuulilla....ja hyvää kuulemma oli. Ukolle jätin palasen ja pistin loput pojan mukaan.

Onneksi tämä joulu on taas kohta ohi ja päästään kevääseen. Lauantaina kyllä tuntui kun seisottiin pojan kanssa pysäkillä, että ihan kuin olis pääsiäinen tai vappu ilman suhteen.

Tulihan niitä lahjojakin tarpeellista ja kaunista niinkuin olin pukille kirjoittanut.