Pitihän munkin tää ottaa...

1.Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun siskon punanen mahtuu mullekki. (mulla mitään siskoo oo ja jos olis ei mahtuis  sen mekko päälle)

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?

Tarviitsä apuu siinä tehtävässä, jonka mantsanmaikka anto.

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.

Ihan sama.
 

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.

Muori sano et se hakee meiät vartti vaille kuus.


5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.

Mä menin sit dösällä ku en ehtiny junaan. 


6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?

Ootsä nähny mun isobroidin kännyy missää? (ei mulla ole ku pikkubroideja)


7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?

Ostitsä sen rievun mitä me katottiin henkasjamaukas

JOO mulla on tämmönen sekamurre, mut enhän mä ookkaa mistään kotosin...