Että mä inhoon tätä kuumuutta...30 astetta taas sisällä ja hiki virtaa..onneks lomalla oli mulle hyvät ilmat, pilvistä ja sadetta ja aurinkoa sopivasti.

Huomenna töihin...muistankohan taas kaikki tunnukset ja salasanat vai käyköhän niinkuin viime kesäloman jälkeen, että olin viikon pimennossa unohtaessani salasanat.

Tänään tulee mielenkiintoinen ohjelma TV1 klo 21.00 Tämä elämä. Ei se varmaan montaa muuta kiinnosta, mutta siinä kerrotaan Porin Puuvillan työntekijöistä v.-65 ja haastatellaan heitä. Kiva katsoa, koska olin itse siellä 5 vuotta kehrääjänä, menin 19 vuotiaana sinne v.79  kahdeksi viikoksi kehruukouluun ja sitten kolmessa vuorossa kiertelin niitä koneita pumpulinpölyssä. Tosin tein sitten muutakin, olin 
päivävuorossa konehuollossa odottaessani poikaa.Viisi vuotta siellä vierähti ja olisi hauska kokeilla, vieläkö saisin puolan pysäytettyä ilman jarrua ja langan pään yhdistettyä valssien välistä tulevaan puuvillaan. Käsi vaan kahden puolan väliin ja nopeasti puolasta kiinni. Aluksi paloi kämmenselkä moneen kertaan, mutta sitä kummasti oppi senkin homman. Onneksi suurimmassa osassa koneissa oli jarrut joka puolan kohdalla, että sai sen pysäytettyä kuten kuvassakin olevassa koneessa.Piti oikein lähteä kaivamaan tuo kuva esiin, se on niin vanha ettei siitä kukaan mua tunnista :) joten sen voi tänne laittaakin.
798429.jpg
Olispa vielä noin laiha....