Tehtiin mökkiporukan kanssa syysretki Uuteenkaupunkiin automuseoon ja päätettiin myös käydä syömässä. Automuseossa oli toinen toistaan upeampia vanhoja autoja ja mopoja, sekä tietenkin noin satakunta Saabia, autotehdaskaupunki kun on tai oli.
905560.jpg
905562.jpg
905563.jpg

Ruokapaikan etsiminen syksyn hiljentämässä kaupungissa olikin hankalaa, 4-5 paikaa käytyämme saimme vihdoin tietää, että rannalla Orre on auki. Mentiin toiveikkaana sisään ja siellä ilm. omistaja oli vähän hämillään, että tämä on ainoa paikka joka on auki ja heillä on juuri ollut iso porukka, tulossa synttäri ja häävieraita. Meinattiin jo nälkäisinä vähän hermostua, mutta hän sanoi, että jos meille käy sama ryhmäruoka, niin sitten ehkä onnistuu, mutta keittiö ei ehdi listaruokaa tehdä.. No meillehän kelpas ja miten hyvää ruokaa saatiinkaan, porsaanfilettä, lohta, perunoita, kasvisgratiinia ja ne kastikkeet...kuola valuu vieläkin. Todella hyvää ja erinomainen palvelu. KIITOS!

Mulla kun oli eilen synttärit, niin pitihän noiden pyytää keittiötä tuomaan mulle leivos tai suklaakakunpala se oli ja koristeltu tähtisadetikulla. Hyväähän se kakku oli, vaikka mun ei kyllä tehnyt yhtään mieli syödä sitä, söin kuitenkin kun sellainen oli mulle vartavasten tilattu. Ukolle sain onneksi vähän syötettyä, mähän olen siitä outo ihminen, että mun ei yhtään tee mieli kakkuja eikä viinereitä yms. Talo tarjosi vielä minulle konjakkipähkinäliköörin ja se oli kyllä todella hyvää.
Meillä oli oikein rattosia reissu, ukon veljen tilataksissa oli hyvin tilaa porukalle.
905572.jpg
Tässä vielä kollaasi, keskellä Saabeja ja tuon punaisen mopon ukko olisi välttämättä tahtonut. Mulle olis kelvannut tuo valkoinen Studebaker.
905574.jpg
Tämän auton Kekkonen oli saanut lahjoituksena ja hän teki sillä maakuntakierroksia, vuosilukuja en nyt muista.

Nyt täytyy syödä jotain ja sitten lähteä "Louna-Kolkan" blogitapaamiseen Heta&Sammakkoon Vehmaalle.